Massage helpt bij slapeloosheid

Massage helpt bij slapeloosheid

Terwijl de uren op de klok wegtikken, draai jij je voor de zoveelste keer om. Je moèt slapen, want om zeven uur gaat de wekker weer. Er blijven maar steeds allerlei gedachten door je hoofd schieten. Als je net lijkt te zijn weg gesukkeld schrik je wakker van de wekker. Je staat moe en futloos op en begint zonder energie aan je dag. Herken je dit beeld ? Lees dan even verder.

Slechte slapen, het gebeurt ons allemaal wel eens, maar voor veel mensen is iedere nacht een kwelling, omdat slapen niet lukt. Als je slaapt herstellen je lichaam en je geest van alle activiteiten van de dag. Voldoende slaap is niet alleen nodig om je evenwichtig en energiek te voelen, het is ook zeer belangrijk voor je gewicht.

Wat kun je zelf doen aan slapeloosheid:

  • Ga op een vast tijdstip naar bed
  • Ipad, televisie of computer op tijd uit
  • Drink voor het slapen gaan een kop kamillethee
  • Zorg voor een ècht donkere slaapkamee
  • Gebruik oordopjes als je vaak wakker wordt van geluiden (bijv. een snurkende partner);

Hoe kan massage helpen bij slapeloosheid ?

Door regelmatige massage kun je beter ontspannen waardoor je makkelijker in slaap valt. Massage stimuleert de aanmaak van serotonine. Dit hormoon is nodig voor de aanmaak van melatonine, het stofje dat je dag- en nachtritme regelt. De afgifte komt ‘s avonds op gang. Ook je bloedsomloop en het lymfesysteem worden gestimuleerd door massage, waardoor afvalstoffen beter worden afgevoerd. Hierdoor worden ook lichamelijke ongemakken als spierverkrampingen opgelost, waardoor je je minder gespannen voelt.

Wil jij ook beter slapen, laat je dan regelmatig masseren. Je zult zien dat je steeds beter en dieper gaat slapen.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on pinterest
Pinterest
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on email
Email